Zdrženlivější přístup BMW k radikálnímu přechodu k elektromobilům vychází z nejasné budoucnosti. Nechce hrát vabank. Proto bude například příští generace řady 5 dostupná kromě bateriového pohonu i se spalovacími motory, včetně těch naftových.
Budoucnost prémiových značek má být převážně elektrická. Možná i proto, že drahá technologie baterií se snadněji „schová“ v luxusních autech, než v těch manistreamových. Automobilky jako Mercedes-Benz, Audi, ale i britský Jaguar či americký Cadillac tak už ohlásili přechod na čistě elektrické platformy. A bude rychlý, dokonce rychlejší, než se očekávalo. Tak například Audi nepředstaví nové auto se spalovacím motorem od roku 2026, Mercedes-Benz od roku 2030 a Jaguar s Cadillac dokonce už od roku 2025.
O to více překvapí pragmatický přístup BMW. To zatím nevěří na elektrickou kartu, ačkoli čistě elektrickým modelem i3 z roku 2013 předběhlo konkurenci o celou dekádu. No následně tempo elektrifikace zmírnilo a dalo přednost plug-in hybridem. Pokud to porovnáme s Mercedesem-Benz, který jen letos představil čtyři nové elektromobily s čistě elektrickou platformou, může se zdát, že v Mnichově trochu zaspali. Nové BMW iX3 je postavené na klasické platformě X3 a podobné to bude s kupé i4. Šéf vývoje BMW Frank Weber však v nedávném rozhovoru pro Automotive News Europe vysvětlil, proč to tak je.
BMW 2 Active Tourer – 2021
ČTĚTE VÍCE
BMW 2 Active Tourer: Druhá generace dostala šanci. Kabinou připomíná iX
„Jak budou zákazníci připraveni akceptovat čistě elektrické vozy, které dorazí na trh v následujících letech? Bude na to trh připraven? A bude připravena infrastruktura? „Ptá se. Odpovědí automobilky má být zdrženlivější přístup a upřednostnění multienergetických platforem, připravených nejen pro elektrický pohon, ale i pohon pomocí benzinových a naftových motorů. S výjimkou iX, které je čistým elektromobilem a s žádnou jinou alternativou nepočítá. To znamená, že už brzy se například dočkáme takto řešené nové generace BMW řady 5, kterou bude možné nabíjet i tankovat na čerpací stanici.
Mnichov se tím chce vyhnout možným rizikům a bude moci podle vývoje trhu nabídnout zákazníkům všechny typy pohonů, včetně čistě elektrického. Na druhé straně může jít o chybný krok. Pokud se totiž elektrický pohon ujme bez problémů, budou elektromobily konkurentů, vyvíjené od počátku pro bateriový pohon, lépe než ty od BMW. Ale pokud bateriový pohon selže, například pro nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu, bude to přesně naopak a BMW sklidí úrodu. Zatím předpokládá, že ještě v roce 2030 budou polovinu jeho prodejů tvořit stále auta se spalovacími motory.
https://chlapskejsvet.cz/zarucene-nejlepsi-polohovaci-stul-na-trhu-proc-si-ho-poridit/
https://davidoff.cz/elektro-revize-je-teprve-zacatek-na-co-vse-si-dat-pozor/
https://zeny-sro.cz/kdo-penize-nema-ten-si-je-pujcuje/