Čínské elektromobily už dávno nejsou jen „haraburdím“. Mnozí experti si myslí, že představují konkurenci, kterou tradiční značky hluboko podceňují.
Čínské automobilky sice jen startují svou evropskou ofenzívu a zatím hrají okrajovou roli, ale tempo, jakým se rozvíjejí, může být brzy zničující pro tradičních automobilových producentů. Poukázal na to nedávno i Elon Musk, šéf Tesly, který se zúčastnil konference World New Energy Vehicle Congress v čínském Chaj-nane. „Před čínskými automobilkami mám velký respekt,“ uvedl Musk. A dodal, že je považuje za nejkonkurenceschopnější na světě. „Zejména proto, že jsou velmi dobré v softwaru.“ Zároveň zdůraznil, že právě software, zvláště ten pro autonomní řízení, bude tím, co bude nejvíce ovlivňovat budoucnost autobrandže.
NIO SE8 – Euro NCAP 2021
ČTĚTE VÍCE
Euro NCAP: Dvě čínské auta ‚zahviezdili‘ v crashtestech. Ale i vodík a elektřina
Ve svém přesvědčení není sám. „Hrozbu“ čínských automobilek si uvědomují i další osobnosti. Například uznávaný analytik Sandy Munro tvrdí, že „tradiční automobilky v oblasti elektromobility selhaly a nyní dohánějí zmeškané“. Nedával si servítky, když dodal, že některé z nich to trpce litují, pokud si bude vrcholový management nadále myslet, že Čína produkuje „krámy“. A šéf Renaultu Jean-Dominique Senard se zas vyjádřil, že tradiční značky budou brzy čelit prudké konkurenci z Číny. „Musíme se rychle vzpamatovat a postavit se novým uchazečům o evropský trh, kteří prodávají levné, ale důvěryhodné auta.“
https://magazinmuze.cz/nova-corolla-pro-evropu-uz-miri-na-vyrobni-linky/
https://promuzemag.cz/podlaha-do-party-stanu-kdy-se-vam-muze-hodit/
https://promuzeplus.cz/gramofony-se-vraci-zpet-na-vysluni/